Descripción del Profesional del arte
Comisaria jefe y subdirectora de Programas Internacionales del Whitney Museum de Nueva York, desde 2006 a 2015. Desde entonces y hasta junio de 2019 fue subdirectora de Iniciativas Internacionales y Curadora Senior. De Salvo se unió al Whitney en 2004 después de cinco años como comisaría senior en la Tate Modern, de Londres.
In June 2019 the Whitney Museum of American Art announced that Donna De Salvo has resigned from her position of deputy director for international initiatives and senior curator.
De Salvo joined the Whitney in 2004 and served as its first chief curator and deputy director for programs from 2006 to 2015, before assuming her present role. During her tenure, she led the curatorial team for “America Is Hard To See” (2015)—the first exhibition to be staged in the Whitney’s new building—and curated numerous shows including “Hélio Oiticica: To Organize Delirium” (2017) with Lynn Zelevansky, Elisabeth Sussman, and James Rondeau; “Open Plan: Steve McQueen” (2015), “Barbara Kruger: On Site” (2010), and “Lawrence Weiner: AS FAR AS THE EYE CAN SEE” (2007–2008) with Ann Goldstein.
She also helped acquire works by artists such as Nina Chanel Abney, Lutz Bacher, Lynda Benglis, Carol Bove, Paul Chan, Carroll Dunham, Barkley L. Hendricks, Norman Lewis, Archibald Motley, Senga Nengudi, Laura Owens, Nancy Spero, Hank Willis Thomas, and Anicka Yi, among others. In 2005, she co-curated “Course of Empire: Paintings by Ed Ruscha” for the United States Pavilion at the Fifty-First Venice Biennale with Linda Norden. Prior to the Whitney, De Salvo worked as a senior curator at Tate Modern, London, and a curator at the Dia Art Foundation.
Actualidad, 17 nov de 2017
El mexicano Cuauhtémoc Medina González, curador jefe de la Shanghai Biennale 2018
Por Gustavo Pérez Diez
Será el primer curador jefe latinoamericano, pero no es el primer curador de la región en colaborar en el evento, ya que el argentino Sebastián López y el costarricense Jens ...
Actualidad, 05 may de 2015
El Whitney Museum estrena sede y cambia su bienal por un programa rotativo con galerías
Por ARTEINFORMADO
La muestra inaugural refleja la historia del arte de los Estados Unidos, reuniendo 650 obras de 400 artistas de su colección, muchas adquiridas en sus bienales organizadas desde 1932.
Exposición. 31 oct de 2024 - 09 feb de 2025 / Artium - Centro Museo Vasco de Arte Contemporáneo / Vitoria-Gasteiz, Álava, España