Inicio » Agenda de Arte

Somiant el museu

Seminario / Museu Tàpies / Aragó, 255 / Barcelona, España
Ver mapa


Cuándo:
18 mar de 2017 - 18 mar de 2017

Precio:
Entrada gratuita

Dirigido a:
Artistas, Profesionales, Organizaciones

Organizada por:
Museu Tàpies

Profesionales participantes:
Blanca Callén, Filipa Ramos, Grace Ndiritu, Oriol Vilanova, Soledad Gutiérrez

ENLACES OFICIALES
Web 

       


Descripción de la Formación

El projecte Manufactories of Caring Space and Time (MANCAST) que la Fundació Antoni Tàpies està portant a terme conjuntament amb el Museum voor Schone Kunsten de Gant (MSK) i el FRAC Lorraine de Mezt suposa, en el seu desenvolupament, una sort d’exercici circular que ens porta a reflexionar no només sobre quins són els mecanismes al voltant dels quals es construeix el valor de l’objecte artístic, sinó també els valors que el sostenen (polítiques de la cura) i el legitimen. Per això, durant els dos anys de projecte hem intentat establir un diàleg amb els objectes, artistes, agents culturals i el públic participant al voltant dels processos de treball que ens porten a definir i acceptar un objecte com a objecte artístic. En aquest procés de definició - o en alguns casos podríem dir de re-definició - hem constatat que el paper que juga la institució artística és fonamental com a agent legitimador. Un paper assumit i qüestionat per la pràctica artística des de finals dels anys 60 i un debat que encara contínua vigent i del qual volem participar. Si en el primer seminari del projecte, FETS DESFETS (DEIXALLES) realitzat el desembre de 2015, ens vàrem centrar en el valor dels objectes, en aquest posarem èmfasi en el potencial immaterial de l’objecte artístic i la capacitat d’acollida i cura de la institució. I ho farem, no només a partir d’aportacions teòriques sinó també, i fonamentalment, de la reflexió basada en la pràctica artística; es tracta de convertir el seminari en una plataforma per posar en comú els projectes que s’han portat a terme en el marc d’Objections. Dissabte, 18 de març de 2017 10.00 h - Soledad Gutiérrez. Introducció: Vull cuidar un objecte immaterial. 11.00 h - Conversa entre Oriol Vilanova i Blanca Callén. 12.00 h a 12:15 h - Pausa cafè. 12.15 h – Filipa Ramos. Sobre l’Objecte artístic immaterial. 13.15 h – Grace Ndiritu. Curant el museu. Participants: Blanca Callén, Filipa Ramos, Soledad Gutiérrez, Grace Ndiritu i Oriol Vilanova. | Calendari: 18 de març de 2017 a les 10.00h. | Preu: gratuït. | No cal inscripció prèvia. Soledad Gutierrez: És investigadora i comissària d’exposicions. Fins el 2014 ha treballat com a conservadora d’exposicions al Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA) on va comissariar projectes com ESCRIT EN EL VENT. Lawrence Weiner dibuixos (aquesta exposició es va presentar també al Stedelijk Museum d’Amsterdam), Filtracions, una exposició del treball de Nasrim Tabatabai i Babak Afrasiabi i Oskar Hansen. Forma oberta. Anteriorment va ser responsable del programa d’exposicions de la galeria Hauser&Wirth i coordinadora d’exposicions a la Whitechapel Art Gallery, ambdues a Londres. Entre 2012 i 2014 va formar part de l’equip tutorial de BNCProducció. Entre les exposicions que ha comissariat cal destacar Allan Kaprow. Altres maneres, Fundació Antoni Tàpies, conjuntament amb Anna Manubens Contornos del Audiovisual. Puntos para un movimiento que rodea, Tabakalera, Patricia Esquivias. Siempre decorado, CA2M. Actualment participa Manufactories of Caring Space and Time (MANCAST), un projecte europeu de la Fundació Antoni Tàpies, el Museum voor Schone Kunsten (MSK) de Gant i el FRAC Lorraine. Blanca Callén: Doctora en Psicologia Social, investigadora del grup de recerca GREDITS-BAU, coordinadora de la línia d'investigació Objetologies i professora a les universitats UVIC i BAU. Oriol Vilanova: Nascut a Manresa el 1980, Oriol Vilanova és un artista català que viu a Brussel·les. Al llarg de la seva trajectòria professional s’ha interessat pels mecanismes polítics de construcció de la història i de la mirada, i bona part de les seves obres funcionen com a gabinets de curiositats. Seguint un mètode de treball centrat en la recol·lecció i documentació d’imatges, presenta l’obra com un arxiu o enciclopèdia de documents visuals al servei de la deconstrucció del relat unívoc del passat. Ha tocat temes com l’èxit i el triomf, el museu com a espai expositiu en desús, les icones del passat i la reescriptura de la història. Vilanova ha fet instal·lacions, performances i obres teatrals. Ha publicat llibres d’artista amb JRP Ringier-Christoph Keller Editions, Christophe Daviet-Thery, Cru i EFF. Filipa Ramos: Nascuda a Lisboa, és una escriptora i editora amb seu a Londres, on treballa com a editora en cap de l’art-programa. És professora en el programa de Experimental Film MA de la Universitat de Kingston, i en el MRes Art: Moving Image de la Central Saint Martins. Ramos és cocuradora de Vdrome, un programa de projeccions de pel·lícules d’artistes visuals i directors de cinema. En el passat va ser editora associada de Manifesta Journal i comissària de la secció d’Investigació de la Documenta (13). Recentment ha editat Animals (Whitechapel Gallery / MIT Press, tardor de 2016). Grace Ndiritu: (Kenya / Regne Unit). Ha estudiat Art Tèxtil a l’Escola d’Art de Winchester, Regne Unit. El seu arxiu de més de quaranta vídeos artesanals, fotografia experimental, pintura i actuacions xamàniques ha estat àmpliament exhibit. Recentment ha exposat individualment a la Klowden Mann Gallery, Los Angeles (2016), l’Escola d’Art de Glasgow (Premi Turner temporada 2015), a La Ira de Dios, Buenos Aires (2014), la Chisenhale Gallery, Londres (2007), la 51a Biennal de Venècia (2005) i la Ikon Gallery de Birmingham (2005). Ha realitzat actuacions en solitari i projeccions als Laboratoires d’Aubervilliers, París (2016), l’Escola d’Art de Glasgow (2015), la Residència d’Artistes de Galveston, Texas (2015), el Museu d’Art Modern de Varsòvia (2014), el Musee Chasse & Nature and Centre Pompidou, París (2013), l’ICA, Londres (2011), l’Artprojx al Prince Charles cinema Londres (2009). Ndiritu ha aparegut a la publicació de Phaidon: The 21st Century Art Book (2014). La seva obra es troba en col·leccions de museus, com el Museu d’Art Metropolità, Nova York i el Museu d’Art Modern de Varsòvia, i a col·leccions privades, com la Col·lecció Walther, Nova York. La representa la Galeria Klowden Mann de Los Angeles.


Entrada actualizada el el 25 jul de 2017

¿Te gustaría añadir o modificar algo de este perfil?
Infórmanos si has visto algún error en este contenido o eres este artista y quieres actualizarla.
ARTEINFORMADO te agradece tu aportación a la comunidad del arte.
Recomendaciones ARTEINFORMADO

Premio. 17 sep de 2024 - 27 nov de 2024 / España

VII Puchi Award

Ver premios propuestos en España

Exposición. 19 nov de 2024 - 02 mar de 2025 / Museo Nacional del Prado / Madrid, España

Darse la mano. Escultura y color en el Siglo de Oro

Ver exposiciones propuestas en España

Formación. 23 nov de 2024 - 29 nov de 2024 / Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (MNCARS) / Madrid, España

Hito Steyerl. Tiempos líquidos, tiempos feudales

Ver cursos propuestos en España