Descripción de la Exposición
Després de l’èxit assolit amb la seva darrera exposició al Casal Solleric de la Fundació Palma Espais d’Art, el pintor austríac resident a Mallorca, Joseph Heer, ens ofereix una exposició amb set de les seves abstraccions a la sala d’exposicions de Can Bonico Art
La majestuositat de la sala, ofereix la possibilitat de contemplar aquestes peces amb una perspectiva única. El diàleg establert entre les grans columnes de l’antiga tafona, i les columnes representades a algunes de les peces, donen una oportunitat de contemplació única d’aquestes peces de gran format
Aquí vos deixam un comentari sobre la seva darrera exposició al Casal Solleric de Palma, algunes d’aquestes mateixes peces les podreu contemplar a la nova exposició
“La pintura és poesia en color” Joseph Heer
Al llarg de més de cent anys, els pintors abstractes han desenvolupat un extens territori visual capaç d’establir noves relacions amb la realitat, ampliant constantment la nostra percepció del visible i l’invisible a través de les seves configuracions de formes a l’espai. No obstant això, l’evolució de la pintura no figurativa està lligada a un altre aspecte essencial: la vibració del color, que veim exemplificada en “between columns” (entre columnes), el projecte artístic especialment concebut per Joseph Heer per a la Planta Noble del Casal Solleric.
Després dels més de deu anys d’investigació i posada en qüestió de l’espai pictòric a través d’aquelles “pintures blanques” que es varen aplegar en la publicació Mainly White i un període de cinc anys d’introspecció, Joseph Heer (Viena, 1954) irromp en l’escena artística amb un conjunt d’obres que indaguen en les qualitats intemporals de la pintura prioritzant el paper rector del color en l’organització i construcció d’aquests nous pensaments pintats seus.
Si bé Heer es manté en els dominis de l’absolut i l’essencial, afirmant l’entitat espiritual i mental de la pintura –trets constants de tot el seu quefer artístic– es produeix en el conjunt que integra “between columns” un substantiu canvi de perspectiva: el llenç i el seu fons cedeixen importància a una expressió més subjectiva de l’artista, que cerca en aquestes noves composicions altres registres conceptuals i formals. Així, a l’anterior buidatge del llenç el succeeix un ús més extensiu d’aquest.
Entrance, Code, Model, New White, Net, Space, Ocean i Coulour, són les denominacions triades per Joseph Heer per a orientar la nostra aproximació a aquestes pintures, algunes de les quals es presenten al costat de peces de les seves sèries anteriors del projecte “Mainly White” –Temps, Perspectiva Prozessualis i Soft Bay– i amb alguns dels estudis o esbossos en els quals anava registrant les seves idees per a les noves grans composicions.”
Exposición. 19 nov de 2024 - 02 mar de 2025 / Museo Nacional del Prado / Madrid, España
Formación. 23 nov de 2024 - 29 nov de 2024 / Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (MNCARS) / Madrid, España