Descripción de la Exposición
Mitjançant la tensió única que atorguen els colors (en aquest cas la combinació entre el blanc - negre - fluorescents), Jimena Ballesteros explota una difícil tècnica/mitjà com és la tinta xinesa. Remetent-se a l oposició més originària (TOT / RES, LLUM / OMBRA, BLANC / NEGRE), i plasmant a través d aquest mil·lenari material, rescata de la bidimensionalitat del paper volums, formes, matisos, recreant constantment aquest joc d oposats. Les seves eines són el pinzell i la ploma (abans molt usada en dibuix tècnic), que línia a línia, emulant als mestres del gravat, li permeten concebre obres úniques i de gran complexitat tècnica.
El blanc del paper, el negre de la tinta, el dibuix com a base, allò contundent de la tècnica i les obres en gran format; formes senzilles i fàcilment recognoscibles, l esfera com a pilar compositiu recurrent, sense un començament ni un final en l espai ; temes bàsics (el immòbil, la foscor, el sexe i la pornografia, la decadència i solitud de l ésser, la mort i l efímer) que criden directament a la percepció més primària de l individu, són els elements a través dels quals busca connectar, directament i sense mediacions cognitives, amb l altre a través d aquestes dues sèries d obres: Éssers i Eròtics .
Menys és més i també comunica més. Jimena Ballesteros no busca tant l exercici mental d interpretar, sinó que el seu principal interès és el plaer de la creació i commoure a l altre través dels seus dibuixos, arribant a l irracional que habita dins nostre. Si això passa, si aconsegueix mobilitzar interiorment l espectador, si aquest abandona el seu paper passiu de simple observador, estarem possibilitant la continuïtat d aquest etern joc dialèctic.
Formación. 01 oct de 2024 - 04 abr de 2025 / PHotoEspaña / Madrid, España