Descripción del Premio
Un any més i, mostrant el compromís ferm de la Fundació i dels seus creadors, Joan Miró i Pilar Juncosa amb els joves artistes, s'han atorgat els nous premis i beques 2021 per un valor de 33.000€.
PREMI BIENNAL PILAR JUNCOSA I SOTHEBY’S DE CREACIÓ ARTÍSTICA
Dels 67 projectes presentats en aquesta categoria, el jurat, ha decidit atorgar el premi al projecte Cada so és una forma del temps II
Guardonada: Glenda León Arévalo, La Habana, 1976.
Cada so és una forma del temps II són una sèrie de partitures visuals que l’artista guanyadora pretén recrear mitjançant la serigrafia. Pren les formes de les branques dels arbres, les venes del cos, els rius, els terratrèmols, el desplaçament de formigues, abelles, dofins, huracans, el contorn de núvols, de muntanyes i del món per superposar a pentagrames, fent evident la seva similitud formal, i al seu torn proposant una mirada més atenta, amb tots el nostre sentits alertes, per poder escoltar-los. Al veure totes aquestes formes juntes se’ns fa obvi que darrere d’elles hi ha una energia única, universal. El missatge d’escoltar la natura que vol plasmar en el seu treball des d’un inici sembla urgent en aquests temps. aquesta és una obra que si vol és una crida a apropar-nos més a allò del que venim i que la civilització ha fet que oblidem.
BECA PILAR JUNCOSA A UN PROJECTE D’EDUCACIÓ ARTÍSTICA
El jurat ha atorgat la beca al projecte La potència de les simples coses
Guardonada: Carla Estefanía Santiago, Argentina, 1988.
A partir de la investigació dels processos de treball de l’artista Joan Miró i la seva relació amb els objectes i espais que habitava, el projecte d’educació artística La potència de les simples coses proposa trobades de creació i reflexió col·lectiva, al voltant del vincle entre vida quotidiana i art. Les trobades es construiran conjuntament a partir de l’escolta, l’observació i la experimentació creativa en relació al context que va habitar l’artista: els seus estudi, les seves obres, el jardí i els seus objectes; així com també del context i l’experiència vital dels que assisteixin al taller. Possibilitant, de aquesta manera, una obertura sensible que ens permeti crear des de la nostra pròpia quotidianitat.
2 BEQUES PER PARTICIPAR ALS CURSOS DELS TALLERS D’OBRA GRÀFICA DE JOAN MIRÓ
Guardonada: Sara Cabo Moreno, la Seu d’Urgell, 1993.
Guardonat: Salvador Jiménez-Donaire, Sevilla, 1994.
El jove artista andalús, va presentar la seva candidatura a aquesta beca de formació motivat pel desig d’ampliar els seus coneixements en tècniques d’estampació i obra seriada i entusiasmat per la possibilitat de generar un cos de treball en aquestes condicions privilegiades sota la tutorització d’experts en l’àrea. De les tècniques gràfiques m’interessen especialment el cáracter manual i processual; aquestes requereixen una metodologia sovint despaciosa que, a diferència de nostre món cada vegada més digitalitzat, no es deixa accelerar. Aquesta apologia de la lentitud enfront de l’acceleració com a clau de l’experiència social contemporània conforma una de les premisses de la meva treball.
2 BEQUES DE RESIDÈNCIA, FORMACIÓ I PARTICIPACIÓ A LA CASA DE VELÁZQUEZ DE MADRID
Guardonat: José Carlos Naranjo Bernal, Càdis, 1983.
Com si es tractés d’escriure un diari, durant aquesta residència el jove José Carlos Naranjo vol elaborar un projecte purament pictòric on també orbiten les fotografies i els dibuixos com a material addicional. Indagar en l’entorn de la Casa de Velázquez on ens deixarem perdre a analitzar el seu entorn a través de l’mig pictòric. Des de fa un temps he anat emmagatzemant imatges, creant una àmplia font fotogràfica, dels anys 80 en endavant que provenen d’àlbums familiars, revistes, internet o el meu propi entorn. Primer les manipulo digitalment.
Guardonada: Teresa Parra Faleiro, Lisboa, 1992.
El projecte que en proposa aquesta jove artista és la instal·lació d’una peça de grans dimensions en el sòl de l’espai de les galeries. aquesta peça explora qüestions de superposició i acumulació cromàtica i de l’material proposat. També investiga qüestions que treballen sobre les sensacions, qüestions físiques i qüestions de relació amb el cos de l’observador. M’interessa, a través de la presència d’aquesta peça, explorar l’espai en el sentit de crear i canviar ambients i atmosferes.
De la present edició cal destacar també que malauradament la Beca de residència, formació i participació a l’Slade School of London dotada amb 3.000€ ha quedat deserta. Davant el conjunt de 7 currículums presentats en aquesta convocatòria, i després de diverses deliberacións, el jurat decideix no adjudicar la beca i destaca la falta de qualitat en les propostes presentades. Al 2021 s’han rebut un total de 161 projectes artístics, 30 menys que l’any passat.
Creación, 08 nov de 2021
Últimos fallos y nuevas convocatorias: Velázquez, KBr Photo Award, Enate y Francesc Gimeno
Por Gustavo Pérez Diez
Tania Bruguera y Anastasia Samoylova, ganadoras del Premio Velázquez de Artes Plásticas 2021 y de la 1ª convocatoria del premio "KBr Photo Award" de Fundación MAPFRE, respectivamente.
Creación, 27 abr de 2021
Surgen Arte Urbano Marconi y f/DKV Aragón; regresan Babescu, Iniciarte, Ankaria o los Pilar Juncosa
Por Gustavo Pérez Diez
El concurso Marconi, dotado con más de 100.000 Euros en premios, busca el reconocimiento de los artistas urbanos así como la promoción y revalorización económica, social y cultural de una ...
Premio. 19 abr de 2021 - 30 jul de 2021 / Palma, Baleares, España
Premio. 19 abr de 2021 - 30 jul de 2021 / Palma, Baleares, España
Premio. 19 abr de 2021 - 30 jul de 2021 / Palma, Baleares, España
Ver los 10 eventos relacionados
Exposición. 13 dic de 2024 - 04 may de 2025 / CAAC - Centro Andaluz de Arte Contemporáneo / Sevilla, España
Formación. 01 oct de 2024 - 04 abr de 2025 / PHotoEspaña / Madrid, España