Descripción de la Exposición
Barcelona, 8 de novembre de 2018 - El proper dimarts, 13 de novembre a les 11 hores, a l’edifici de La Model (Entença 155) el Comissionat de Programes de Memòria de l'Ajuntament de Barcelona, Ricard Vinyes, presentarà l’exposició "L’art irreductible: miratges de l’Art Brut". La mostra ha estat comissariada per Mery Cuesta –que també participarà a la presentació– i està coorganitzada per l’Ajuntament de Barcelona, amb la col·laboració de la Fundació Setba, la Fundació Bassat, la Fundació Sant Pere Claver, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Mataró.
L'exposició "L’art irreductible: miratges de l’Art Brut" revisa el concepte art brut a partir de la seva recuperació històrica per tal de redefinir-lo, en el marc de la societat actual, i defensar la integració social de persones que conviuen amb la malaltia mental, lluitant contra l’estigma que pateixen.
Durant el recorregut s’explorarà la creació asilar, amb material gràfic i documentació històrica de dues institucions: la presó Model i el Frenopàtic de les Corts; les col·leccions mèdiques, amb obres de pacients dels Doctors Obiols i Sarró; i la malaltia mental avui, amb peces de la col·lecció Sant Pere Claver.
L’exposició comptarà també amb la presentació de l’escultura participativa "Milcaps", ideada pel creador Marcel·lí Antúnez i realitzada per un col·lectiu de persones que conviuen amb trastorns mentals de l’Hospital de Mataró, Alterarte, el Centre d’Higiene Mental de les Corts, estudiants de la Facultat de Belles Arts i de la Llotja de Barcelona i alumnes de batxillerat de diversos centres de Mataró.
Posteriorment, a partir del 22 de novembre, la mostra "L'art irreductible: miratges de l'Art Brut" aterrarà a la Nau Gaudí de Mataró per reflexionar sobre els miratges de l'art brut, amb obres de la Col·lecció Bassat en diàleg amb peces seleccionades per la comissària de l'exposició.
Un trajecte que comença a la quarta galeria de l’antiga presó Model i acaba a la vella nau de blanqueig, convertida en espai museístic.
Actualidad, 12 nov de 2018
#loquehayquever en España: Jaume Plensa llega al Museo Reina Sofía y al MACBA
Por Paula Alonso Poza
El madrileño Museo Reina Sofía y el barcelonés MACBA dedican en noviembre sendas propuestas al pintor, escultor y grabador Jaume Plensa. Son el plato fuerte de una programación que también deja hueco para ...
Premio. 27 ene de 2025 - 10 mar de 2025 / Vitoria-Gasteiz, Álava, España
Exposición. 26 feb de 2025 - 01 sep de 2025 / Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (MNCARS) / Madrid, España
Formación. 01 oct de 2024 - 04 abr de 2025 / PHotoEspaña / Madrid, España