Descripción de la Exposición
Antoine d’Agata pren partit deliberadament per “la part del diable” (Guy Debord) el que li permet estar en contacte amb el real. La seva fotografia és una obra política, si entenem aquest terme de manera no restrictiva. En aquest sentit, no podem oposar el que ell denomina per comoditat “imatges del dia”, lligades a contextos històrics i de guerra (Líbia, Auschwitz, Cambodja...) i les “imatges nocturnes” relacionades amb les seves aventures sexuals i narcòtiques. Malgrat les diferències formals entre les unes i les altres, totes les seves imatges procedeixen del mateix món, el món de l’alienació contemporània. Antoine d’Agata se sent pertànyer a la mateixa “bruta espècie” (repetint la cita de Michel Foucault) que els seus models fotografiats. Les classes socials considerades com a “perilloses”, enteses com a danys col·laterals del capitalisme contemporani (espectacular i globalitzat), porten en el seu interior el germen de la rebel·lió contra tots els ordres establerts (econòmics, racials i sexuals). L’obscenitat dels cossos fotografiats per Antoine d’Agata s’ha de comprendre com el contra-camp (el tallafocs) radical d’una obscenitat social i popular, més compromesa i temible. Enfront de la pornografia econòmica, social i mediàtica del nostre món contemporani, només “la propaganda pels fets” de realitzar actes insensats és susceptible de fomentar noves formes de torbació, és a dir, de crear situacions noves.
Exposición. 31 oct de 2020 - 29 nov de 2020 / Arts Santa Mónica / Barcelona, España
Exposición. 19 nov de 2024 - 02 mar de 2025 / Museo Nacional del Prado / Madrid, España
Formación. 23 nov de 2024 - 29 nov de 2024 / Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (MNCARS) / Madrid, España