Descripción de la Exposición
O traballo de Julião Sarmento formalízase desde o fronteirizo. Moitas das súas obras conteñen imaxes de imaxes e están relacionadas entre si, aínda que funcionen de maneira independente, abrazando a ambigüidade do seu significado. Trátase de microrrelatos que asumen a múltiple potencialidade do cine, entre o expreso e o secreto, entre o persoal e o estraño. Tamén comparten con este unha clase de duración suspendida. Toda a obra de Julião Sarmento proxecta esa sensación cinematográfica, porque no que vemos sempre intuímos algo que se mantén ausente, fóra de escena.
A súa exposición no CGAC é unha visión panorámica que recolle traballos arredor deste sentir que se cruza transversalmente por toda a súa traxectoria: o cinematográfico. Non se trata tanto de subliñar unha relación literal —que se pode advertir en moitos casos— senón de proxectar como Sarmento sempre se moveu nese espazo intermedio, entre a suspensión e o desexo, nun espazo intersticial que provoca que, como espectadores, nos vexamos inmersos nun terreo inquietante, como o do estranxeiro, como o do espectador.
A mostra recolle exemplos da súa particular maneira de deconstruír a imaxe, de obras onde o baleiro se concibe como fondo activo e dunha serie de esculturas onde se convoca a idea de escena. Tamén dos seus enigmáticos traballos recentes, pinturas de dimensión fractal que fan referencia ao mundo das constelacións. Porque no seu traballo a realidade amplíase e o espectador nunca coñece a realidade da imaxe, como no cine. Todo iso demanda unha posición activa no espectador, que se ve obrigado a descifrar a intención de cada motivo e de cada ausencia, atendendo a títulos que ofrecen pistas ao tempo que reforzan o misterio e a suspensión.
O título, Without, fai referencia á polaridade que domina toda a obra de Julião Sarmento. A polaridade é como unha porta que nun lado ten escrita a palabra entrada e no outro saída, pero sempre é a mesma porta e, segundo o lado polo que nos acheguemos a ela, vemos un ou outro dos seus aspectos. Como nas obras de Julião Sarmento, o título non nos di unha verdade exacta nin absoluta nin tampouco nos informa de todo o que se ve.
Actualidad, 21 nov de 2018
#loquehayquever en Portugal: arte asiático, abstracción española y creación emergente
Por Paula Alonso Poza
El Museo Coleção Berardo, el MAAT y el Museo de Serralves se sitúan a la cabeza de nuestra selección mensual con destacadas muestras nacionales e internacionales. Hay, además, propuestas que tienden puentes con otras colecciones ...
Actualidad, 05 nov de 2018
#loquehayquever en España: boom de festivales de videoarte y nuevos medios
Por Paula Alonso Poza
A los ya existentes DOCfield –periodismo audiovisual y fotografía documental-, MIRA –arte digital y electrónico- y LOOP -producción audiovisual, ha pasado de celebrarse en verano a hacerlo en noviembre- se suma Intersección, primer festival ...
Exposición. 19 nov de 2024 - 02 mar de 2025 / Museo Nacional del Prado / Madrid, España
Formación. 23 nov de 2024 - 29 nov de 2024 / Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (MNCARS) / Madrid, España