Inicio » Agenda de Arte

Itineraris d'aigua

Exposición / Tinglado 4 del Moll de Costa del Port de Tarragona / Passeig de l'Escullera, s/n / Tarragona, España
Ver mapa


Cuándo:
25 nov de 2011 - 01 ene de 2012

Inauguración:
25 nov de 2011

Organizada por:
Moll de Costa del Port de Tarragona

Artistas participantes:
Joaquim Budesca - J. Budesca

       


Descripción de la Exposición

La decisió amb què el pintor resol els seus quadres és la prova més significativa de com Budesca troba en la composició el fonament i la fermesa del seu art, plantejament del qual en resulta una pintura que es distingeix tant per la seva convicció com per la seva consistència. I amarat del seu entusiasme innat, tal com es comprova en aquesta exposició, el pintor no dubta a treballar en quadres de gran format, cosa que suposa un repte tan agosarat i atractiu com difícil.

 

Però si l'aspecte compositiu d'aquest artista és realment remarcable, no ho és menys la seguretat amb què aplica la tècnica. Així, en tot moment de la seva trajectòria s'ha pogut observar que Joaquim Budesca és un excel·lent dibuixant que té molt en compte el llenguatge de les línies per construir les formes. En resulten unes formes assolides a cops d'un pinzell entusiasta, amb el qual troba un punt just, dificilíssim d'obtenir i que informen a bastament de la maduresa del nostre artista.

 

Però tot i la importància que dóna al dibuix, en cap moment descuida el vessant pictòric dels quadres, que tracta a través d'una plàstica animada i intensa en la qual ens mostra la seva agilitat i bon gust en la manera d'aplicar el color. El resultat són unes formes assolides a través de línies i enriquides per estudiades consonàncies cromàtiques, dos procediments dels quals el pintor se serveix per recrear uns escenaris curulls d'intensitat i d'emoció. Aquest conjunt d'experiències ens permeten arribar a la conclusió que l'obra pictòrica d'aquest artista està basada en una oscil·lació entre el ritme del dibuix i l'aplicació del color. Un dualisme que és el que precisament dóna un valor i un interès indiscutibles a la seva obra.

 

És amb el dibuix i el color que Budesca troba el ritme amb què posa de manifest el seu art, de la qual cosa en resulten unes línies i unes formes que destaquen per l'essència de moviment que desprenen. En veure-les, sembla que el pintor hagi nascut per efectuar composicions que gaudeixen d'un fort encís plàstic, al mateix temps que són plenes de ritme i agitació.

 

Aquestes obres tenen com a nexe comú el fet de mostrar uns espais pictòrics i distinció tan característica com personal, obres d'una gran força ideal, treballades enmig d'un èxtasi i d'un deliri poètic que expliquen el fet que Budesca creu tant en el seu lirisme com en els seus mitjans expressius.

 


Imágenes de la Exposición
Joaquim Budesca

Entrada actualizada el el 26 may de 2016

¿Te gustaría añadir o modificar algo de este perfil?
Infórmanos si has visto algún error en este contenido o eres este artista y quieres actualizarla. O si lo prefieres, también puedes ponerte en contacto con su autor.
ARTEINFORMADO te agradece tu aportación a la comunidad del arte.
Recomendaciones ARTEINFORMADO

Premio. 27 ene de 2025 - 10 mar de 2025 / Vitoria-Gasteiz, Álava, España

Beca Internacional de Investigación Juncal Ballestín 2025

Ver premios propuestos en España

Exposición. 06 feb de 2025 - 11 may de 2025 / Sala Recoletos - Fundación MAPFRE / Madrid, España

1924. Otros surrealismos

Ver exposiciones propuestas en España

Formación. 01 oct de 2024 - 04 abr de 2025 / PHotoEspaña / Madrid, España

Máster PHotoESPAÑA en Fotografía 2024-2025

Ver cursos propuestos en España