Descripción de la Exposición
Tino Soriano és un fotògraf d’una gran sensibilitat cap a l’aventura de la fotografia com una mirada humana sobre el món que ens envolta. Sis mesos a l’any viatja per tot el món per nodrir una font universal d’imatges com és la National Geographic Society de Washington. Els altres sis mesos viu a Banyoles, on la tranquil·litat del llac li permet aplicar una mirada reposada a l’exercici diari de fer fotografies, com un entrenament o bé una gimnàstica, per anar a la conquesta sensible de les imatges mundials. Com diu ell mateix, fer fotografies al llac de Banyoles o als Pirineus té un valor d’assaig que després li permet enfrontar-se al repte de fotografiar el llac Titicaca o els Andes. La seva especial visió dins la foto de reportatge i documental li ha estat reconeguda en premis del Foto Press o del World Press Foto, certàmens en què la seva mirada humana ha destacat de manera rellevant. Les seves fotos mantenen la mirada de la tradició del viatger i l’interès per la imatge acció que ha nodrit el fotoperiodisme durant molts anys, però alhora hi ha una calidesa de la fotografia humanista en els detalls.
La sèrie de fotografies que componen l’exposició titulada Fer la farina blana a l’espai Eat Art mostren una seqüència del recorregut d’aquesta matèria bàsica, des del blat verd, en fase creixent, fins al blat madur i sec, a punt de segar i les espigues seques en primer terme. Paisatges sense horitzó, perquè és el blat pentinat pel vent com a textura l’únic element que ens transmet la fotografia, com en els camps de blat del paisatge de l’últim Van Gogha la Provença francesa.
Les espigues madures amb el gra a punt de moldre, la farina afaiçonada amb aigua i la forma diversa que pot prendre en aquest estat, la maquinària de pastar la farina, els pans crus, la presència del foc, la cocció, les formes del pa cuit, la coca. El pa en les fotografies de Tino Soriano no té res a veure amb la il·lustració fotogràfica dels oficis a la qual estem acostumats ni amb la publicitat. Són fotos que cerquen l’abstracció i que posen l’èmfasi en la textura i el volum de la matèria, però que alhora ens parlen de la universalitat del pa al món.
Text de Pilar Parcerisas
Premio. 13 mar de 2025 - 27 abr de 2025 / Madrid, España
Componer Saberes para imaginar y construir futuros sostenibles
Exposición. 10 mar de 2025 - 22 jun de 2025 / Museo Nacional del Prado / Madrid, España
Cambio de forma: Mito y metamorfosis en los dibujos romanos de José de Madrazo
Formación. 01 oct de 2024 - 04 abr de 2025 / PHotoEspaña / Madrid, España