Descripción de la Exposición
Exposició de Askoi de l'antiguitat grega
-----------------------------------
"(...) Els askoi grecs, produïts als segles V i IV a C., assoleixen formes diferents: els més antics de Clazòmenes o els àtics de figures vermelles són vasos petits de fons pla amb el bec estret i una nansa ample a sobre. N’hi ha amb iconografia i d’altres totalment negres. Alguns tenen figures plàstiques fetes amb motllos, per això els askoi són també vasos plàstics. Els de la Magna Grècia segueixen el model àtic però amb més tamany. Apart dels de Daunia i Canosa, hi ha els de les cultures natives itàliques influenciades pels grecs i que fan askoi amb molt de color i el fons clar.
Es creu que l’askos servia per guardar diferents líquids: olis, perfums i potser aigua lustral per fer cerimònies religioses com casaments, enterraments o sacrificis, vessant l’aigua damunt del foc.
Alguns askoi, per la seva forma, es poden comparar amb els càntirs, com una mena de precursors, que poden guardar aigua però la seva funció es molt diferent. Si contenen aigua no és perquè la beguin els homes, sinó que està destinada als déus (...)"
Joan Gener Sala
Exposición. 10 mar de 2025 - 22 jun de 2025 / Museo Nacional del Prado / Madrid, España
Cambio de forma: Mito y metamorfosis en los dibujos romanos de José de Madrazo
Formación. 01 oct de 2024 - 04 abr de 2025 / PHotoEspaña / Madrid, España