Inicio » Agenda de Arte

BuenaAventura Tamayo

Exposición / Centre d'Art Torre Muntadas - Sala d'Art Josep Bages / Jaume Casanovas, 80 / El Prat de Llobregat, Barcelona, España
Ver mapa


Cuándo:
13 dic de 2018 - 10 feb de 2019

Inauguración:
13 dic de 2018

Organizada por:
Centre d'Art Torre Muntadas - Sala d'Art Josep Bages

       


Descripción de la Exposición

Un projecte de la companyia Kaddish Kolmanskop (Laura Tamayo, María Donoso, Josep Carreras, Mónica Hernández, Guillem Gefael) Del 13 de desembre de 2018 a l’10 de febrer de 2019 Tancat els dies 24, 25, 26 i 31 de desembre de 2018; 1 i 6 de gener de 2019 Sala d'Art Josep Bages. Centre d'Art Torre Muntadas. BuenaAventura Tamayo BuenaAventura Tamayo és un viatge. Un viatge per conèixer el meu avi. Per entendre la meva relació amb ell. Per sentir com conviuen dins meu l'amor i l'admiració. Quina influència ha tingut en la meva carrera artística. Per una llarga carretera, dintre d'una autocaravana, hem anat travessant paisatges per conèixer la seva figura, per entendre d'on neix la seva actitud. Una energia autèntica, lliure, transgressora, còmica, sensible. Una energia que irradia i que junt amb l'equip que m'acompanya hem anomenat Actitud Tamayo. L'Actitud Tamayoés una força que t'inspira, que t'impulsa, que et deixa sorprès. Els meus amics i jo hem volgut recorre el país desfent les passes que el van portar al Prat, per contagiar-nos de la seva actitud i escampar-la i compartir-la amb tots aquells curiosos que se senten atrets per l'art d'en Ventura. Un art popular, ple d'humor i de consciència social. Però sobretot, un art que ell encarna en la seva persona. Ell és l'última i més important peça de la seva obra. I el Centre d'Art Torre Muntadas és la darrera aturada d'aquest viatge al costat del meu avi, del nostre amic, Ventura Tamayo. Exposició com espai viu d’intervenció La exposició BuenaAventura Tamayo pretén generar un espai on els visitants puguin conèixer la seva actitud, contagiar-se i posar-la en pràctica allà mateix, i ser creadors/es de la seva pròpia visita. La exposició es un viatge amb tres parades. La primera, presenta allò més íntim de Ventura Tamayo, el que més s'aproparia a casa seva, el lloc on tot succeeix. A continuació trobem el taller, allà on el material t'envolta i posar en marxa els dispositius d'acció i possibilitats obertes al públic, per tal de generar les seves pròpies respostes, intervencions que queden a la mateixa sala. Una invitació ferma a què el públic accioni amb el material i transformi l'espai, si ho creu convenient i un lloc on es podrà veure el procés de la companyia Kaddish-Kolmaskop i dels diferents agents participants (joves, grup d'acompanyament, col·lectius i artistes convidats). I per acabar, Tamayo i el món, el viatge realitzat a altres indrets, el passeig en caravana per la seva història. Taller i espai de trobada L'espai viu expositiu podrà visitar-se i ser intervinguda tant pel públic com per Ventura Tamayo en qualsevol moment. Durant l'exposició, el col·lectiu realitzarà accions i invitacions a artistes, grups escolars i altres agents culturals i educatius de la ciutat a activar l’exposició. *LAURA TAMAYO Nascuda a Barcelona l’any 1986, estudia a l’Institut del Teatre on es gradua en Art Dramàtic (2015). Complementa els seus estudis en teatre contemporani a l’escola Rose Brufford de Londres i amplia els seus coneixements en teatre físic amb Kari Margolis a Nova York i amb Moreno Bernardi, amb qui treballa dansa contemporània, biomecànica i teatre-dansa. Ha participat en projectes teatrals com FLORS CARNÍVORES dirigit per Marc Chornet a la Sala Atrium, TAL DIA COM AVUI dirigit per Marta Guasch a l’Àtic22 Tantarantana, AGAINST NOTHINGNESS dirigit per Andrezj i Teresa Welminscy (Cricot2, Kantor) al Festival d’Edimburg, LA GUERRE EN PEU, BEAUCOUP, PASSIONNÉMENT, PAS DU TOT dirigit per Mladen Materic al Festival d’Avinyó, acte inaugural BCN-RESET dirigit per Àlex Ollé (Fura dels Baus), NO HI HA BOSC A SARAJEVO de Begoña Moral a la Sala Atrium de Bcn i KOLMANSKOP, un monòleg de creació estrenat a l’Àtic22 de Bcn. *GUILLEM GEFAELL Nascut el 1983, estudia al Institut del Teatre on es llicencia en Art Dramàtic. En l’àmbit teatral ha participat a EL MAL DE LA JOVENTUD i MOLT SOROLL PER RES amb la cia Les Antonietes a la Sala Muntaner al 2010. Aquell mateix any estrena a la Sala Atrium i dirigit per Jordi Prat i Coll HAMLET/LAFORGUE. A la mateixa sala estrena HIMMELWEG de Juan Mayorga i F.A.M.Y.L.I.A. de The Mamzelles. Al 2014 estrena al T.N.C. i al C.D.N, EL JOC DEL AMOR I DEL ATZAR, dirigida per J.M. Flotats. Forma part de l’elenc de FUENTEOVEJUNA. BREVE TRATADO SOBRE LAS OVEJAS DOMÉSTICAS, guanyadora del Premi MAX 2015 a la millor adaptació teatral. És membre de la companyia PROJECTE NISU, amb qui va estrenar al Festival Grec de Barcelona al 2012, WAITS F.M. i, al 2014, SHELL d’Albert Boronat, dirigides per Nicholas Chevallier Aquest any estrenarà, EL PROFESSOR BERNHARDI al T.N.C., i al Teatre Akadèmia, el projecte de investigació LA NIT, dirigida per Moreno Bernardi, amb qui treballa des de 2013. En l’àmbit audiovisual ha participat a: VENT DEL PLA (2006-2007), a K.M.M (2013) i a CITES (2015). És co-director i creador de TEENAGEDREAM, de PROJECTE NISU i director i dramaturg de KOLMANSKOP. *JOSEP CARRERAS Nascut a Barcelona l’any 1983, estudia al Institut del Teatre o es llicencia en Art Dramàtic (2015). Ha participat en muntatges com: L’home Coixí de Martin Mcdonagh (il·luminació, escenografia i vestuari) estrenat al Teatre Estudi (2014). Sota el Llit (escenografia) estrenada al Teatre Nacional de Catalunya (2014). L’Ogret de Suzanne Lebeau (escenografia) estrenada al Teatre Bartrina de Reus(2012). Forma part de la Companyia Obskené amb la que ha realitzat: Redaliz de Pedro Lipcovich (escenografia i vestuari) estrenada en el marc de la Cuina del Festival Grec de Barcelona (2014). Trossos de Cia. Obskené (escenografia) estrenada a la Fira Tàrrega (2012). Buenos Aires de Rafael Spregelburd (escenografia) estrenada al Teatre Gaudí de Barcelona(2010). I ha portat la coordinació tècnica del Cicle Accent Obskené dut a terme a la sala Beckett de Barcelona (2013). Col·labora habitualment amb la companyia Antigua i Barbuda i ha format part de l’equip de creació i com a manipulador a The Music Dancer Box de la estrenada al Sismògraf de Vic (2015). Com a atrezzista a participat a la reposició de Mar i Cel de la companyia Dagoll Dagom al Teatre Victòria de Barcelona (2014). *MÒNICA HERNÁNDEZ Nascuda a Barcelona l’any 1988, es gradua en Art Dramàtic per l’Institut del Teatre (2015) ha complementat els seus estudis en teatre contemporani a la Rose Bruford College de Londres i en dansa i tècnica biomecànica amb Moreno Bernardi, a Barcelona. Es forma com a cantant al Taller de Músics de Barcelona i amb diferents mestres com Montserrat Llacha i Elisenda Cabrero. Al 2013 col·labora amb en Carlo Boso, reconegut mestre de commedia dell’ arte amb qui estrena una adaptació de EL MERCADER DE VENÈCIA, a París i al 2014 estrena al Festival Internacional de Commedia dell’ arte a Padova DON QUIJOTE, adaptació i direcció també de Carlo Boso. Des del 2014 col·labora amb el Moreno Ensemble Project i estrena la peça BEFORE ROMEO AND JULIET. Actualment continua la seva formació amb Chroma Teatre i és professora de cant i interpretació a l’escola Tracart. *MARÍA DONOSO *LAIA RUZ *TERESA RUBIO Amb l'acompanyament de: Teresa Rubio, Laia Ruz, Kevin Guerrero (Joves Prat). Amb la col·laboració de: Josep Piñol, Teatre Kaddish, Grups Antena.


Entrada actualizada el el 13 dic de 2018

¿Te gustaría añadir o modificar algo de este perfil?
Infórmanos si has visto algún error en este contenido o eres este artista y quieres actualizarla.
ARTEINFORMADO te agradece tu aportación a la comunidad del arte.
Recomendaciones ARTEINFORMADO

Premio. 17 sep de 2024 - 27 nov de 2024 / España

VII Puchi Award

Ver premios propuestos en España

Exposición. 19 nov de 2024 - 02 mar de 2025 / Museo Nacional del Prado / Madrid, España

Darse la mano. Escultura y color en el Siglo de Oro

Ver exposiciones propuestas en España

Formación. 23 nov de 2024 - 29 nov de 2024 / Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (MNCARS) / Madrid, España

Hito Steyerl. Tiempos líquidos, tiempos feudales

Ver cursos propuestos en España